Preguntas frecuentes (FAQ)
Recompilación de preguntas e respostas en relación aos Sistemas Informáticos de Facturación e VERI*FACTU (Actualizadas a 5 de decembro de 2025)
Cuestións xerais: cumprimento e delegación
Si. O regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, prevé no seu artigo 5 a posibilidade de que se solicite a non aplicación do ou dalgún aspecto do mesmo cando concorran determinadas circunstancias, que se entenden extraordinarias, relacionadas coa actividade económica ou de índole técnica.
A solicitude poderase presentar a través da sede electrónica da Axencia Tributaria.
Normativa/Doutrina:
- Artigo 5 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
Si. Pódese delegar no destinatario da operación ou nun terceiro o cumprimento material das obrigas do regulamento que establece os requisitos dos sistemas informáticos de facturación sempre que se dean as condicións establecidas no artigo 5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación (ROF), aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro, aos efectos da obriga de expedir da factura, con facultades outorgadas para iso.
En calquera caso, esta posibilidade non exime ao obrigado a expedir facturas da responsabilidade sobre o devandito cumprimento.
Normativa/Doutrina:
- Artigo 6 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro.
- Artigo 5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación (ROF), aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
Antes de nada, debe terse en conta que o obxecto regulado no regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, son precisamente os sistemas informáticos de facturación (SIF), que é diferente da obriga da leva de libros rexistros de IVE (LRI). Son polo tanto obrigas diferentes que poden afectar a obrigados tributarios distintos.
No caso exposto, e polo que se refire ás obrigas impostas polo RRSIF , se o provedor delegou a expedición material da factura no seu cliente, é o cliente quen, ademais de expedir materialmente dita factura, deberá xerar – e, na modalidade «VERI*FACTU», remitir – o rexistro de facturación de alta que esixe o RRSIF. Non obstante, se o cliente leva os libros rexistros de facturación nos termos establecidos no artigo 62.6 do Regulamento do Imposto sobre o Valor Engadido, aprobado polo Real decreto 1624/1992, do 29 de decembro, (mediante a subministración inmediato de información, ou SII) queda excepcionado do cumprimento das obrigas previstas no RRSIF para as devanditas operacións.
Doutra banda, en relación coa leva dos LRI , é independente de quen expida materialmente as facturas, e encóntrase regulada nos artigos 62 e 63 do Regulamento do Imposto sobre o Valor Engadido, aprobado polo Real decreto 1624/1992, do 29 de decembro. Polo tanto, cada empresa deberá incluír as facturas expedidas por todos os bens vendidos e servizos prestados (independentemente de quen expedise materialmente a factura, podendo ser a propia empresa vendedora, un terceiro ou o destinatario/comprador) no LRI de facturas expedidas, e as facturas recibidas dos bens comprados ou servizos recibidos (independentemente de quen expedise materialmente a factura, podendo ser a empresa vendedora, un terceiro ou o destinatario/comprador) no LRI de facturas recibidas.
Normativa/Doutrina:
- Artigos 5 e 6 do regulamento que establece os requisitos que deben adoptar os sistemas e programas informáticos ou electrónicos que soporten os procesos de facturación de empresarios e profesionais, e a estandarización de formatos dos rexistros de facturación (RRSIF), aprobado polo Real decreto 1007/2023, do 5 de decembro, modificado polo Real decreto 254/2025, do 1 de abril.
- Artigo 5 do regulamento polo que se regulan as obrigas de facturación (ROF), aprobado polo Real decreto 1619/2012, do 30 de novembro.
- Artigos 62 e 63 do regulamento do Imposto sobre o Valor Engadido (RIVE), aprobado polo Real decreto 1624/1992, do 29 de decembro
Non.
A comunicación censual do obrigado a emitir (provedor) a través dos recadros 739 e 740 do Modelo 036 atenden unicamente o ámbito dos suxeitos adscritos ao SII (Subministración Inmediata de Información).
Artigo 5 do ROF (Regulamento que establece as obrigas de facturación) e artigo 6 do RRSIF (Regulamento que establece os requisitos dos sistemas informáticos de facturación)
Para que un terceiro/destinatario autorizado de acordo co artigo 5 do Regulamento que establece as obrigas de facturación (ROF) a emitir facturas, poida enviar os rexistros de facturación de acordo co Regulamento que establece os requisitos dos sistemas informáticos de facturación (RRSIF) en nome e por conta do obrigado á súa emisión, debe estar apoderado, e o devandito apoderamento debe estar inscrito no rexistro de apoderamentos: xa ben sexa cun poder xeral ou un poder específico para enviar os rexistros de VERI*FACTU.
Para dar de alta o apoderamento existen 3 vías:
-
Poder outorgado mediante comparecencia persoal nas Delegacións e Administracións da Axencia e no caso de persoas xurídicas ou entidades carentes de personalidade xurídica a que se refire o artigo 35.4 LGT, mediante comparecencia do representante legal da entidade ou de quen ostente poder suficiente para outorgar os apoderamentos.
-
Poder outorgado mediante documento público ou documento privado con sinatura notarialmente lexitimada presentado ante a Axencia Tributaria.
-
Poder outorgado por Internet mediante o uso dalgún dos sistemas de identificación e autenticación prevista na Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas.
Esta última é a vía máis fácil e preferible para outorgar o citado apoderamento. Para iso, o mandante pode entrar no seguinte trámite: Axencia Tributaria: Rexistro de apoderamentos.
E posteriormente, entrar na xestión Alta de poder para trámites tributarios específicos (agenciatributaria.gob.es)
Nesta ligazón, poden accederse aos trámites específicos relativos aos "Sistemas Informáticos de Facturación e VERI*FACTU ".

A diferenza dos apoderamentos, na colaboración social o contribuínte autoriza o seu representante mediante un modelo de representación (non confundir cun documento de apoderamento) para que realice determinados trámites por Internet ante a AEAT. A devandita autorización debe quedar en poder do colaborador social e non debe achegarse á AEAT, agás requirimento.
Para outorgar a representación ao colaborador social serán válidos os modelos aprobados pola Resolución do 18 de decembro de 2024, da Dirección Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, pola que se aproban os documentos normalizados para acreditar a representación de terceiros no procedemento para o envío dos ficheiros que conteñen rexistros de facturación xerada por sistemas de emisión de facturas, a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria, e que son os que figuran como anexos na devandita resolución:
-
Anexo II, para o outorgamento da representación dos obrigados tributarios aos profesionais tributarios.
A diferenza dos apoderamentos, na colaboración social o contribuínte autoriza o seu representante mediante un modelo de representación (non confundir cun documento de apoderamento) para que realice determinados trámites por Internet ante a AEAT. A devandita autorización debe quedar en poder do colaborador social e non debe achegarse á AEAT, agás requirimento.
Para outorgar a representación ao colaborador social serán válidos os modelos aprobados pola Resolución do 18 de decembro de 2024, da Dirección Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, pola que se aproban os documentos normalizados para acreditar a representación de terceiros no procedemento para o envío dos ficheiros que conteñen rexistros de facturación xerada por sistemas de emisión de facturas, a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria, e que son os que figuran como anexos na devandita resolución:
-
Anexo I, para o outorgamento da representación directa dos obrigados tributarios ás empresas subministradoras de software, que prestarán servizos desde as súas plataformas.
-
Anexo III, para o outorgamento da representación dos profesionais tributarios ás empresas subministradoras de software, para profesionais tributarios que prestan os seus servizos aos obrigados tributarios baixo licenza das aplicacións e programas fornecidos por empresas subministradoras de software.