Preguntes freqüents (PMF)
Recopilació de preguntes i respostes en relació amb els Sistemes Informàtics de Facturació i VERI*FACTU (Actualitzades a 5 de desembre de 2025)
Col·laboració social
Per remetre els registres de facturació a la Seu electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'enviament podrà ser efectuat pel propi obligat tributari o per un tercer que actuï en la seva representació, d'acord amb el que estableixen els articles 79 a 81, tots dos inclosos, del Reglament General de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desplegament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs, aprovat pel Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol, i en l'Ordre HAC/1398/2003, de 27 de maig, per la qual s'estableixen els supòsits i condicions en què podrà fer-se efectiva la col·laboració social en la gestió dels tributs, i s'estén aquesta expressament a la presentació telemàtica de determinats models de declaració i altres documents tributaris.
Com tercers que actuïn en representació de l'obligat tributari, les empreses desenvolupadores de programa poden subscriure l'acord de col·laboració social en l'aplicació dels tributs Tipus 017 per a la prestació de serveis de subministrament electrònic de registres de facturació en l'àmbit del Subministrament Immediat d'Informació (SII), de subministrament electrònic dels assentaments comptables dels establiments afectats per la normativa dels Impostos Especials (SILICIE), i de remissió de fitxers que contenen els registres de facturació generats per sistemes d'emissió de factures, a través de la Seu Electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Per a la signatura de l'acord de col·laboració social en l'aplicació dels tributs les empreses desenvolupadores de programa hauran de posar-se en contacte amb l'Agència Tributària a través de l'adreça comunicacion.sepri@correo.aeat.es
Per atorgar la representació al col·laborador social seran vàlids els models aprovats per la Resolució de 18 de desembre de 2024, de la Direcció General de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la qual s'aproven els documents normalitzats per acreditar la representació de tercers en el procediment per a l'enviament dels fitxers que contenen registres de facturació generats per sistemes d'emissió de factures, a través de la Seu electrònica de l'Agència Tributària.
Els models de representació podran ser signats pel titular dels registres de facturació (atorgant) de forma manuscrita, aportant en aquest cas còpia del seu DNI si fora persona física o còpia de DNI del representant, amb estampat del segell de l'empresa si l'atorgant fora persona jurídica, o mitjançant subscripció electrònica, bé sigui utilitzant una signatura electrònica reconeguda realitzada amb un certificat electrònic qualificat de persona física o de representació de persona jurídica, en vigor, no revocat i emès per una autoritat de certificació inclosa en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació del Ministeri d'Indústria i Turisme, o una signatura electrònica avançada que compleixi amb els requisits previstos en l'article 26 del Reglament eIDAS, (Reglament (UE) núm. 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior i pel qual es deroga la Directiva 1999/93/CE).
Per atorgar la representació en col·laboració social no s'admetran modalitats d'acceptació de condicions del servei o altres alternatives que no permetin acreditar l'atorgament per a la remissió dels fitxers que contenen els registres de facturació en la Seu electrònica de l'Agència Tributària.