Preguntes freqüents (PMF)
Recopilació de preguntes i respostes en relació amb els els Sistemes Informàtics de Facturació i VERI*FACTU
Registres de facturació: anul·lació
Es poden donar diversos casos d'error, existint diferents possibles solucions (anul·lació, factures rectificatives, etc.), per a les quals el Reglament preveu registres de facturació d'anul·lació i també, en el registre de facturació d'alta, un camp de "tipus factura", en el qual es trobarien incorporades diferents tipus de factures rectificatives.
En concret pel que fa al “Registre de facturació d'anul·lació”, l'article 11.2.c) i ss del RRSIF exigeix determinades mencions que identifiquen el registre de facturació d'alta que s'anul·li.
El detall sobre el mode de codificar aquest tipus d'errors apareixerà regulat en la OM que desenvolupa el RRSIF.
Sí. Des del punt de vista substantiu, si les factures s'han emès, encara que siguin errònies han de mantenir-se, amb la seva corresponent numeració, i sens perjudici que s'anul·lin posteriorment i se substitueixin per noves factures correctes.
Pel que fa als sistemes de facturació (RRSIF), hauran de mantenir-se en el sistema els “Registres de facturació d'alta”, encara que siguin erronis, i haurà de generar-se un “registre de facturació d'anul·lació ”vinculat al registre d'alta anul·lat. Ambdós hauran d'aparèixer en els llistats de facturació, per tal de preservar la integritat de la cadena de registres.