Preguntes freqüents (FAQ)
Recopilació de preguntes i respostes en relació amb els Sistemes Informàtics de Facturació i VERI*FACTU (Actualitzades a 5 de desembre de 2025)
Col·laboració social
Per a remetre els registres de facturació a la Sede electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'enviament podrà ser efectuat pel propi obligat tributari o per un tercer que actue en la seua representació, d'acord amb el que estableixen els articles 79 a 81, tots dos inclosos, del Reglament General de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs, aprovat pel Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol, i en l'Ordre HAC/1398/2003, de 27 de maig, per la qual s'establixen els supòsits i condicions en què podrà fer-se efectiva la col·laboració social en la gestió dels tributs, i s'estén esta expressament a la presentació telemàtica de determinats models de declaració i altres documents tributaris.
Com tercers que actuen en representació de l'obligat tributari, les empreses desenvolupadores de programa poden subscriure l'acord de col·laboració social en l'aplicació dels tributs Tipus 017 per a la prestació de servicis de subministrament electrònic de registres de facturació en l'àmbit del Subministrament Immediat d'Informació (SII), de subministrament electrònic dels assentaments comptables dels establiments afectats per la normativa dels Impostos Especials (SILICIE), i de remissió de fitxers que contenen els registres de facturació generats per sistemes d'emissió de factures, a través de la Sede Electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Per a la firma de l'acord de col·laboració social en l'aplicació dels tributs les empreses desenvolupadores de programa hauran de posar-se en contacte amb l'Agència Tributària a través de l'adreça comunicacion.sepri@correo.aeat.es
Per a atorgar la representació al col·laborador social seran vàlids els models aprovats per la Resolució de 18 de desembre de 2024, de la Direcció General de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la qual s'aproven els documents normalitzats per a acreditar la representació de tercers en el procediment per a l'enviament dels fitxers que contenen registres de facturació generats per sistemes d'emissió de factures, a través de la Sede electrònica de l'Agència Tributària.
Els models de representació podran ser firmats pel titular dels registres de facturació (atorgant) de forma manuscrita, aportant en este cas còpia del seu DNI si anara persona física o còpia de DNI del representant, amb estampat del segell de l'empresa si l'atorgant anara persona jurídica, o mitjançant subscripció electrònica, bé siga utilitzant una firma electrònica reconeguda realitzada amb un certificat electrònic qualificat de persona física o de representació de persona jurídica, en vigor, no revocat i emés per una autoritat de certificació inclosa en la Llesta de confiança de prestadors de servicis de certificació del Ministeri d'Indústria i Turisme, o una firma electrònica avançada que complisca amb els requisits prevists en l'article 26 del Reglament eIDAS, (Reglament (UE) núm. 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els servicis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior i pel qual es deroga la Directiva 1999/93/CE).
Per a atorgar la representació en col·laboració social no s'admetran modalitats d'acceptació de condicions del servici o altres alternatives que no permeten acreditar l'atorgament per a la remissió dels fitxers que contenen els registres de facturació en la Sede electrònica de l'Agència Tributària.