Preguntes freqüents (FAQ)
Recopilació de preguntes i respostes en relació amb els els Sistemes Informàtics de Facturació i VERI*FACTU
Registres de facturació: anul·lació
Es poden donar diversos casos d'error, existint diferents possibles solucions (anul·lació, factures rectificatives, etc.), per a les quals el Reglament preveu registres de facturació d'anul·lació i també, en el registre de facturació d'alta, un camp de "tipus factura", en el qual es trobarien incorporades diferents tipus de factures rectificatives.
En concret pel que es refereix a al “Registre de facturació d'anul·lació”, l'article 11.2.c) i ss del RRSIF exigix determinades esmentes que identifiquen el registre de facturació d'alta que s'anul·le.
El detall sobre el manera de codificar este tipus d'errors apareixerà regulat en la OM que desenvolupa el RRSIF.
Sí. Des del punt de vista substantive, si les factures s'han emés, encara que siguen errònies han de mantindre's, amb la seua corresponent numeració, i sense perjudici que s'anul·len posteriorment i se substituïsquen per noves factures correctes.
Pel que es refereix a als sistemes de facturació (RRSIF), hauran de mantindre's en el sistema els “Registres de facturació d'alta”, encara que siguen erronis, i haurà de generar-se un “registre de facturació d'anul·lació ”vinculat al registre d'alta anul·lat. Ambdós hauran d'aparéixer en els llistats de facturació, per tal de preservar la integritat de la cadena de registres.